گرفتگی سینك‌ آشپزخانه و حمام معضلی است که برای هر خانه‌ای اتفاق می‌افتد. اکثر این گرفتگی‌ها از تله پاپ سرچشمه می‌گیرند که در زیر فیکسچر قرار دارند. تله P بخش خمیده زیر لوله سینک ظرفشویی می‌باشد که شبیه به P یا U بوده و از ورود گازهای سمی فاضلاب به داخل خانه جلوگیری می‌کند.

عملکرد این تله به این شکل است که با نگه داشتن آب در سطح پایین منحنی ورود گازها را به سمت بالا مسدود می‌کند. حال اگر این سیستم مسدود شود و یا قادر به عملکرد صحیح نباشد بهتر است با لوله کش تماس برقرار کنید. شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه پیروزی با استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده، همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار مدرن یکی از بی‌نظیرترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کارشناسان ما با تشخیص علت گرفتگی، آن را به بهترین شکل و در کمترین زمان رفع می‌کنند. اما گاهی این مشکل با برخی راهکارهای ساده قابل رفع است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از آب جوش استفاده کنید
باقیمانده مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد چربی در لوله‌های زهکشی شود، به خصوص اگر تخلیه به زباله وصل شود. اگر فکر می‌کنید که مسدود شدن سینک آشپزخانه به دلیل وجود روغن و چربی است، حدود یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک کتری بزرگ آب جوش را درون زهکشی بریزید. آب گرم باعث می‌شود که چربی در آب حل شود و از لوله‌ها خارج شود. دقت داشته باشید که مواد زائد روغن یا مواد غذایی را داخل سینک نریزید.

آب را به آب مسدود شده اضافه نکنید
اگر در سینک ظرفشویی آب وجود دارد و به هیچ وجه تخلیه نمی‌شود، بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید اضافه کردن آب بیشتر به سینک است. فشار اضافی آب، انسداد را برطرف نمی‌کند و قبل از تلاش برای رفع انسداد باید آن را خارج کنید.

قبل از استفاده از مواد شیمیایی کمی فکر کنید
بسیاری از مالکان خانه پس از کشف سینک مسدود شده، به یک لوله بازکن شیمیایی روی می‌آورند، اما این محلول‌های سوز آور می‌توانند لوله‌های PVC را نرم کنند و حتی به لوله‌های فلزی قدیمی آسیب برسانند. حتی آسیب شخصی ناشی از آن نیز وجود دارد: ریختن مواد شیمیایی می‌تواند پوست و چشم شما را بسوزاند. اگر می‌خواهید از یک لوله بازکن شیمیایی استفاده کنید، بهتر است از موادی استفاده کنید که میزان آسیب آن کمتر باشد. برخی گزینه‌های سازگار با محیط زیست وجود دارند که بسیار ایمن هستند و از لوله‌های شما محافظت می‌کنند؛ اگر چه ممکن است به اندازه پاک کننده‌های شیمیایی موثر عمل نکنند.

مار تخلیه و آویز سیمی را نادیده نگیرید
برای رفع گرفتگی تنها کافی است یک سیم محکم را خم کنید تا در انتهای آن قلاب ایجاد شود. در صورت نیاز درب پوش را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، کشیدن آن به سمت بالا یا استفاده از یک پیچ گوشتی جدا کنید. سپس سیم را درون تخلیه سینک بگذارید و پیچ و تاب دهید تا منبع انسداد را بیرون بکشید. مار تخلیه یک کابل فلزی بلند با یک سیم پیچ یا میله است که به شما کمک می‌کند تا به صورت دستی انسدادها را از بین ببرید.