روش های خانگی رفع گرفتگی لوله

روش های خانگی رفع گرفتگی لوله

شاید شما هم مانند بسیاری از مردم از روش های رفع گرفتگی لوله آگاه باشید یا شاید تا بحال با این مشکل رو به نشده باشید ولی از بوی نامطبوعی که در خانه یا محیط مد نظرتان می پیچد خسته شده باشید. علت های بسیاری وجود دارد که سبب گرفتگی لوله ها می شوند. اینجاست که با بررسی روش های خانگی رفع گرفتگی لوله به شما کمک می کنیم تا در صورت امکان از آن روش ها استفاده کنید و در غیر این صورت از یک تکنسین حرفه ای لوله بازکنی در اسلامشهر کمک بگیرید.

علائم و نشانه های گرفتگی لوله:

  1. پیچیدن بوی نامطبوع در محیط هایی که لوله دارند مانند حمام، آشپز خانه، توالت و …
  2. تخلیه ی سنگین آب سینک
  3. جمع شدن آب در لوله هنگام دوش گرفتن
  4. بعد از کشیدن سیفون آب به کندی تخلیه شده یا اصلا تخلیه نشود
  5. و…

با در نظر گرفتن اجمالی علائم ذکر شده می توانید بسیار سریع از وجود گرفتگی لوله هایتان آگاه شوید و برای باز کردن آن ها اقدامات لازم را انجام دهید‌. زمانی که علت گرفتگی لوله را بدانید می توانید بهتر عمل کنید. علت هایی مانند جمع شدن مو، تجمع چربی، گیر کردن انواع اشیا بزرگ و کوچک، رسوب و جرم، گیر کردن دستمال، نصب نادرست سیفون، کم بودن شیب لوله و … همگی سبب گرفتگی لوله ها می شود.

قبل از بررسی روش های خانگی رفع گرفتگی لوله یا درخواست کمک از گروهی باید علت گرفتگی لوله را متوجه شویم. این عامل گرفتگی می تواند، چربی، مو، مصالح ساختمانی و غیره باشند. جنس لوله ها و نوع اتصالات هم در انتخاب روش باز کردن لوله ها بی تاثیر نیستند.

۱) باز کردن لوله فاضلاب با آب داغ

یکی از راه های خانگی باز کردن لوله های گرفته شده استفاده از آب داغی است که از فاصله ی پنجاه سانتی درون لوله فاضلاب ریخته می شود. این کار باید به خوبی و با احتیاط کامل انجام گیرد. مطمئنا با چند بار تکرار این کار لوله ها باز می شوند.

عمده ترین دلیل گرفتگی لوله های آشپزخانه چربی ها و ذرات باقی مانده غذا هستند پس زمانی که کوچک ترین مشکل انباشته شدن آب در سینک را دیدید از آب جوش استفاده کنید و این مشکل را رفع نمایید.

برای این کار آب را در مقادیر بسیار بجوشانید و به فاصله ی چند دقیقه آب جوش را چندین مرتبه وارد لوله کنید. در نهایت آب جوش آخر را جهت شست و شوی لوله ها بریزید تا ذرات و چربی های باقی مانده هم از بین بروند.

۲) باز کردن لوله فاضلاب با مواد شوینده

شاید تا بحال چندین مرتبه با گرفتگی لوله ی توالت مواجه شده باشید و در نگاه اول کاری از دست تان بر نیاید. اما نگران نباشید استفاده از مواد شوینده یا تماس با گروه لوله بازکنی در اسلامشهر یکی از راه هایی است که می تواند بسیار موثر باشد. شما می تواند مایع ظرف شویی را با آب ترکیب کنید و سپس  حرارت دهید. در نهایت محلول آماده شده را به صورت داغ داغ وارد چاه کنید تا مسیر لوله کاملا تمیز گردد. گاهی اوقات هر چه می کنید مسیر لوله باز نمی شود اینجا می توانید از یک گروه حرفه ای و با تجربه جهت همکاری و باز کردن هر چه سریع تر لوله ها اقدام کنید.

۳) باز کردن لوله فاضلاب با محلول نمک و سرکه

امروزه استفاده از محلول های مختلف جایگزین مواد شیمیایی و سمی شده است و معمولا تاثیرات خوبی هم روی باز کردن لوله می گذارد. استفاده از محلول نمک و سرکه یکی از این روش هاست که معمولا کاملا بی خطر می باشد.

برای این کار پیشنهاد می کنیم ابتدا نمک و سرکه را با مقادیر مساوی ترکیب کنید و بعد به سرعت وارد لوله کنید. هنگامی که سرکه با نمک ترکیب شود یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و محلول شروع به جوشیدن می کند و در صورتی که مو، چربی و هر گونه عاملی سر راه لوله باشد از بین می رود.

۴) باز کردن لوله فاضلاب با محلول نمک و جوش شیرین

نمک و جوش شیرین از سری ترکیبات موجود در هر خانه ای می باشد. پیشنهاد می کنیم مقدار مساوی از نمک و جوش شیرین را انتخاب کرده و ترکیب کنید. سپس درون چاه فاضلاب بریزید. بعد از این که این محلول وارد لوله شد می توانید ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آب جوش را وارد راه لوله کنید و شاهد باز شدن لوله با سرعت بالا و خطر کم باشید‌.

۵) باز کردن لوله فاضلاب با محلول سرکه و جوش شیرین

با توجه به آن که علت های مختلفی برای گرفتگی لوله ها وجود دارد. می توانید زمانی که با آن ها مواجه شدید از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. اگر بخواهید تاثیرات این مواد را به خوبی مشاهده کنید باید یک ساعت صبر کنید، سپس حجم زیادی از آب را با فشار وارد لوله نمایید.

۶) باز کردن لوله فاضلاب با جوهر نمک

قبل از هر گونه اقدامی برای ترکیب کردن مواد با یکدیگر و قرار دادن آن ها در لوله حتما نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید تا خدایی نکرده با عواقب بد آن مواجه نشوید. جوهر نمک یک محلول شیمیایی است که حتی توسط افراد حرفه ای در مجموعه لوله باز کنی در اسلامشهر هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سه فنجان از جوهر نمک را با چهار لیتر آب مخلوط کنید و در لوله بریزید. سپس به محلول استراحت دهید و آب را باز نکنید. بعد از گذشت یک ساعت می توانید حجم مشخصی از آب گرم را وارد لوله نمایید.

۷) باز کردن لوله فاضلاب با سیفون دستشویی

گاهی هر چه از روش های خانگی و انواع محلول ها استفاده می کنید، لوله فاضلاب به هیچ عنوان باز نمی شود‌. در این هنگام پیشنهاد می کنیم سیفون را باز کنید. برای باز کردن سیفون لازم است یک سطل زیر سینک بگذارید تا بعد از باز شدن سیفون آب وارد آن شود.

سپس پیچی که سبب اتصال خرطومی سیفون به سینک شده است را باز کنید و در نهایت لوله ها و اتصالات سیفون را جدا کرده و با آب داغ بشورید. زمانی که کلیه ی لوله ها و اتصالات باز شدند و مسیر لولا کاملا تمیز شد می توانید سیفون را به سینک متصل کنید.

۸) باز کردن لوله فاضلاب با محلول شیمیایی

استفاده از محلول های شیمیایی یکی از پر کاربرد ترین ابزار آلات باز کردن انواع لوله نی باشد. اما از آن جاییکه این مواد گاز دارند و سمی هستند هنگام استفاده از آن ها باید دقت و توجه بسیاری انجام داد که درب و پنجره ها را باز کنید، از دستکش استفاده کنید و آن ها را بدون اطلاع با سایر محلول ها ترکیب نکنید. روی بسته بندی محلول های شیمیایی را بخوانید و بر اساس دستورالعمل آن ها مورد استفاده قرار دهید.

۹) باز کردن لوله با فنر دستی

زمانی که از تیم حرفه ای لوله باز کنی در اسلامشهر کمک بگیرید آن ها از پیشرفته ترین نوع فنر برقی برای باز کردن لوله های فاضلاب استفاده می کنند. در غیر این صورت باید از فنر های دستی کمک بگیرید. این فنر ها کمک می کنند تا مواد انباشته در مسیر لوله به شیار های فنر چسبیده و خارج شوند و در نهایت لوله باز شود. پیشنهاد می کنیم به یک گروه حرفه ای و با تجربه جهت باز کردن مسیر لوله تماس بگیرید تا در اسرع وقت بدون هیچ معطلی اقدامات لازم را انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *