بررسی روش های مختلف تخلیه چاه

روش های مختلف تخلیه چاه

ساختمان ها و خانه هایی که با سیستم امروزی ساخته می شوند و به فاضلاب شهری متصل هستند، نیازی به دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی مانند تخلیه چاه ندارند اما در مناطق مختلف مانند انواع ساختمان ها، مراکز، رستوران ها و… شاهد مشکلاتی مانند پر شدن چاه هستیم. با بررسی روش های مختلف تخلیه چاه متوجه خواهیم شد که بهترین کار بعد از مواجه با چنین مشکلاتی چیست؟

هر چاه فاضلابی از قسمت های مختلفی همچون؛ طوقه چاه، میله چله، گلدان دهانه و انبار چاه تشکیل می شود. با شناخت ساختار چاه و رعایت نکته های مختص تخلیه چاه می توانید از بهترین روش کمک بگیرید. مجموعه تخلیه چاه در اسلامشهر از متخصص ترین افراد با تجهیزات و امکانات لازم تشکیل شده اند و همواره می کوشند تا با بررسی و مشاهده ی چاه از بهترین روش تخلیه استفاده نمایند.

چاه پر شده معمولا علائم خود را آشکار می کند و با بوی نا مطبوع و رطوبت همراه است. این رطوبت و بخار موجود می تواند به دیوار های چاه هم نفوذ کرده و سبب ریزش و نشست ساختمان شود. این امر مخاطرات و مخارج بسیاری را به همراه خواهد داشت.

اقدامات لازم بعد از مواجهه با چاه پر شده:

  • تماس با یک مجموعه تخلیه چاه در اسلامشهر
  • بررسی دقیق محل چاه
  • تخلیه با روش های مناسب
  • لایروبی و بیرون آوری جامدات چاه
  • کف تراشی چاه

در ادامه به بررسی روش های مختلف تخلیه چاه می پردازیم.

۱) تخلیه چاه با حفر چاه کمکی

این روش کمی قدیمی بوده و معمولا از آن در شرایط خاص استفاده می کنند. فرد متخصص عمر و عمق چاه را بررسی می کند و در صورتی که امکان داشته باشد یک چاه به عنوان چاه کمکی در نزدیکی این چاه حفر می کند و با استفاده از لوله های انتقال، فضولات اضافی را به چاه جدید منتقل می کند.

در نظر بگیرید زمانی از این روش کمک می گیرند که  چاه اول ظرفیت گذشته خود را داشته باشد و تنها به دلیل ورود مواد بسیار در مدت زمان کم چاه قادر به تخلیه خود نباشد. در چنین شرایطی به چاه دوم هیچ گونه لوله فاضلابی وصل نخواهد شد و تنها در شرایطی که چاه اول سر ریز کند مایعات درونش به چاه دوم منتقل خواهند شد. حفر چاه کمکی دیگر نیازی به دستگاه مکنده برای تخلیه چاه را ندارد و در نهایت دردسر و آلودگی محیط را هم به دنبال نخواهد داشت.

۲) تخلیه چاه با دستگاه

هر چه عمر ساختمان و چاه آن بیشتر باشد در نهایت فاضلاب بیشتری هم وارد آن خواهد شد که شامل انواع چربی ها، جامدات، مو و غیره می شود. در این شرایط اگر چاه در بهترین مرکز زمین شنی هم واقع شود امکانی برای نفوذ و حل شدن مواد جدید وجود نخواهد شد.

حضور یک متخصص تخلیه چاه در اسلامشهر کمک بزرگی محسوب می شود. این فرد با وجود ابزار آلات و امکاناتی خاص و دانش و تجربه ای که طی سال ها فعالیت کسب کرده است، محیط را بررسی کرده و بهترین پیشنهادات را می دهد و صاحب ملک بر اساس شرایط موجود بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

ابزار هایی مانند تانکر، مکنده، پمپ تخلیه و دستگاه های تخلیه جاه از جمله امکانات خاص این مجموعه هستند. نیروی کار زبده و حرفه ای در کوتاه ترین زمان ممکن از بهترین ابزار آلات استفاده می کنند.

۳) تخلیه چاه با تلمبه دستی

یکی از راه هایی که می توانید اقدام به باز کردن راه چاه برای تخلیه کنید، استفاده از تلمبه دستی است. شاید در ابتدا استفاده از این روش کمی راحت باشد اما این کار هم قلق های خاص خود را دارد. یکی از این نکات گرم کردن تلمبه است. زمانی که تلمبه گرم باشد کارایی بهتری خواهد داشت.

سپس دهانه تلمبه را به محل مورد نظر بچسبانید به گونه ای که کلیه ی فضای دور کاسه با سر تلمبه پوشیده شده باشد. سپس اقدام به فشار دادن به سمت پایین کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا راه چاه باز شود.

۴) تخلیه چاه با دیلم

دیلم یکی از ابزار آلات باز کردن مسیر چاه برای عبور و تخلیه آن است به شرطی که راه چاه گرفته باشد و چاه فضای کافی برای عبور فضولات را داشته باشد. در این روش دیلم به روش مارپیچی به سمت پایین هدایت خواهد شد. این دیلم آنقدر پیچیده می شود تا جایی که دیگر نچرخد.

در این هنگام متوجه خواهید شد که به قسمتی رسیده اید که لوله گرفته است. در این هنگام دیلم را بیشتر فشار دهید اگر پایین نرفت به بیرون بکشید. مشاهده خواهید کرد که چیز هایی به دیلم چسبیده است. این کار را آنقدر انجام دهید که راه چاه باز شود.

۵) تخلیه چاه با پمپ

استفاده از پمپ یکی از پر کاربرد ترین روش های تخلیه چاه توسط گروه حرفه ای تخلیه چاه در اسلامشهر می باشد. در این روش آب داخل چاه می شود و دستگاه شروع به پمپ زدن می کند، در این هنگام این فشار آب وارد شده به سیفون است که سبب باز شدن چاه می شود. در این روش هم، این کار باید آنقدر ادامه پیدا کند که مسیر آب باز شده و چاه به اصطلاح تخلیه گردد.

برای این کار باید از پمپ های قدرتمند استفاده کنید. این کار هم به دو شکل با ماشین پمپ آبکش و با دستگاه لجن کش انجام می شود. اگر از پمپ آب کش استفاده کنید تنها آب موجود درون چاه را به ماشین انتقال می دهد اما ماشین لجن کش علاوه بر آب لجن های موجود درون چاه را هم خالی خواهد کرد.

۶) تخلیه چاه با دستگاه تراکم هوا

استفاده از دستگاه تراکم هوا برای گرفتگی های جزئی و کوچک بسیار مناسب می باشد و معمولا برای انواع گرفتگی ها کاربرد دارد. دستگاه تراکم هوا کمک می کند فشار هوا راه آب را باز کند. اما در نظر داشته باشید این روش بسیار پر سر و صدا می باشد و مانند سایر روش ها نیازمند تجربه و دانش کافی و ابزار آلات مختص خود می باشد.

بهترین روش تخلیه چاه 

در مواقعی که با بالا آمدن آب مواجه می شود باید در اسرع وقت با یک مجموعه تخلیه چاه در اسلامشهر تماس بگیرید تا نیروی متخصص خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام کنند و عملیات تخلیه چاه به سرعت اجرا شود. این مجموعه با بررسی و مشاهده ی میزان گرفتگی چاه از شیلنگ هایی با قطر استاندارد، استحکام بالا و پایداری زیاد در هنگام مکش استفاده می کنند.

افراد حرفه ای می کوشند زمانی که شیلنگ را به درون چاه می فرستند سر آن به انتهای چاه نزدیک نباشد تا گل و لای موجود آسیبی به دستگاه و مسیر ورودی آب وارد نکند‌. در این مجموعه تخلیه ی مکانیزه به صورت کاملا تضمینی با ابزار آلات و امکانات خاص صورت می گیرد.

مزیت های تماس مجموعه تخلیه چاه در اسلامشهر:

  1. ارائه ی خدمات تخلیه چاه با استفاده بهترین ماشین آلات مکنده با میزان تخریب حداقلی
  2. کف تراشی و لای روبی چاه با کمک افراد حرفه ای
  3. مشخص کردن محل دقیق درب چاه
  4. لایروبی سپتیک
  5. طوقه چینی
  6. کول گذاری
  7. جلوگیری از ریزش دیواره ی چاه

ارائه ی خدمات تخلیه چاه امری کاملا تخصصی است و به صورت شبانه روزی توسط حرفه ای ترین افراد انجام می گیرد‌. تنها با یک تماس شاهد بهترین سرویس دهی از این مجموعه باشید. هدف ما جلب رضایت مشتری با رعایت کلیه ی نکات بهداشتی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *